EGR- błąd 16785 - EGR System: Insufficient Flow

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daron
    Classic
    • 2013
    • 8

    EGR- błąd 16785 - EGR System: Insufficient Flow

    Zamieszczone przez howard

    a miałeś taką sytuację ?
    Choć myślę, że w takiej sytuacji ciężko było by zabrać komuś prawko za takie wykroczenie.
    Moja matka miała...a jeździ kobiecina Agila 1.2 i naprawdę spokojnie. Grozenie ze zabiorą prawko itd...
    Mnie na obwodnicy chcieli naciagnac z videorejestratora...pech chciał ze ich widziałem i leciałem spokojnie na tempomacie +10km/h licznikowego dopuszczalnego. Nagle się okazało ze lece +30km/h więcej niż limit...tylko ze mierzone z daleka i na zoomie....
    tak jak Hołek tez ich wysmialem
  • Dafik88
    Ambiente
    • 2012
    • 177
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    EGR- błąd 16785 - EGR System: Insufficient Flow

    Witam

    Jak w temacie, od tygodnia męczy mojego szkodnika ten błąd. No więc na chłopski rozum skoro przepływ spalin jest za mały to wyjąłem EGR-a, wyczyściłem wszystko co sie dało (a trochę tego syfu tam było, sami zobaczcie)


    zamontowałem z powrotem, wykasowałem błąd no i po tej całej operacji samochód wydawał mi się trochę żywszy. No ale niestety, nic nie może być zbyt proste, po 50 km znowu mi wywaliło Emission workshop na szafie . Więc kolejny raz rozkręciłem, potraktowałem specjalnym preparatem do czyszczenia EGR-a co się tylko dało, wymieniłem uszczelkę przy tej rurze która od EGR-a idzie do turbo (nie wiem jak się ona fachowo nazywa), podłączyłem i dalej klops. Zrobiłem logi grupy 003 w BS, jasno z nich wynika że ten durny EGR chyba nie pracuje w ogóle. Zresztą oceńcie sami:


    Logi BS 003

    Powiedzcie mi EGR do wymiany? Czy jest jakaś szansa jego odratowania? Ewentualnie czy jest możliwość rozebrania części zaznaczonej na zdjęciu poniżej i wyczyszczenia środka?



    Póki co nie chcę go zaślepiać, myślałem o wgraniu wirusa do szkodnika, jednak póki nie rozwiążę tego problemu to o wirusie mogę pomarzyć. Z góry dzięki za pomoc

    P.S Dodam jeszcze że gdyby nie świecąca się ikona silnika na szafie to bym nawet nie wiedział że coś jest nie tak. Autko pięknie się zbiera, nie dymi, nie szarpie.
    Życie to nie je bajka, to je bitwa!

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11195
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Dafik88, ta część to zwykła membrana gumowa w środku
      zassaj dziobem rurkę i zobacz czy się rusza klapka
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #4
        ....albo sprawdz opuszkiem palca czy podcisnienie sie pojawia na wezyku ktory dochodzi do grzybka na właczonym 003 Basic Settings
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • Dafik88
          Ambiente
          • 2012
          • 177
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          No właśnie spróbowałem ustami w tą rurkę do której wchodzi gumowy wężyk wdmuchnac powietrze i się nie dało. Natomiast wyciągnąć powietrze już się dało. Aktualnie jestem w robocie i to o czym pisales przemik będę mógł sprawdzić dopiero jutro.
          Życie to nie je bajka, to je bitwa!

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 11195
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Zamieszczone przez Dafik88
            wdmuchnac powietrze i się nie dało
            prawidłowo
            Zamieszczone przez Dafik88
            wyciągnąć powietrze już się dało
            też prawidłowo, ale się powinna ruszyć klapka
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • Dafik88
              Ambiente
              • 2012
              • 177
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Tak więc dziś w końcu znalazłem trochę czasu i sprawdziłem to o czym mówiliście.
              przemik odpiąłem wężyk zaznaczony na zdjęciu



              i w trybie 003 BS gdy komputer włącza EGRa wężyk zasysa powietrze, gdy komputer wyłączy EGRa wężyk dalej zasysa powietrze tylko trochę słabiej. I co ciekawe logi są dokładnie takie same z podpiętym wężykiem jak i z wyciągniętym.

              krzynol no mogę zassać powietrze ale nie wiem gdzie jest dokładnie ta klapka o której mówisz. Patrzyłem gdzie się dało i nic się nie ruszało...
              Życie to nie je bajka, to je bitwa!

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11195
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                klapka jest wewnątrz egra - to co czyściłeś
                tam jest klapka która się porusza dopuszczając spaliny
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • krolikkuba
                  Classic
                  • 2008
                  • 25

                  #9
                  kolego Dafik88, gdy zasysasz powietrze z węzyka który jest podłączony do EGRa to jest jakiś ruch klapki? chociaż minimalny, wiem że ciężko mocno zassać
                  może warto sprawdzić jakie jest podciśnienie na wężyku idącym do EGRa, służy do tego wakuometr

                  Komentarz

                  • Dafik88
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 177
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Koledzy, mówiąc o klapce macie na myśli ten słupek w środku?


                    bo jakoś nie wiem jak to zlokalizować ops:

                    bo ta klapka z tyłu, to chyba jest klapa gasząca i raczej o to nie chodzi...
                    Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11195
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Dafik88, EGR dopuszcza spaliny w sposób regulowany, więc coś się musi ruszać :twisted:
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #12
                        Ten element to jeden z przejawów smaczku partactwa VW i ich podwykonawców.

                        Dafik88, po podłączeniu wężyka do króćca, ten element wskazany przez Ciebie na ostatnim zdjęciu na czerwono, powinien się ruszyć, kiedy zaczniesz próbować zassać powietrze z wężyka paszczą.

                        Tylko jest jeden problem - to gówno ma membranę z gumy nieodpornej na działanie olejów - ja sam sobie pięknie swój zawór EGR wyczyściłem ropą i benzyną nieetylizowaną. Błyszczał się tak, że aż drugiego sobie kupiłem (bo czyszcząc go rozpuściłem membranę w drobny mak).

                        Co za idiota w otoczeniu silników spalinowych stosuje gumy nieodporne na produkty naftowe??? Sam nie wiem, współcześni księgowi? Inaczej ta część byłaby absolutnie niezniszczalna.

                        krolikkuba nie wiem, gdzie ty tam klapkę widzisz - tam jest trzpień zakończony talerzykiem blokującym boczny otwór wprowadzający spaliny do kanału dolotowego.
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11195
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          klapka - to był taki skrót myślowy...
                          Zamieszczone przez robreg
                          współcześni księgowi
                          jo, to wszystko przez nich
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • Dafik88
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 177
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            No to już wszystko rozumiem

                            Jednym słowem jeśli nie będzie się ruszać i kolejne czyszczenie nic nie da, pozostaną dwie opcje...
                            Wymiana albo zaślepienie
                            Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Dafik88, poszukaj na forum - już ludzie walczyli z tym problemem i nawet wymiana EGR nie pomogła..
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • Dafik88
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 177
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Szukałem szukałem, ale wiesz problem jest na tyle częsty i specyficzny że zatytułowałem wątek w taki sposób że gdy ktoś złapie ten cholerny egr-owski błąd i wklei go w wyszukiwarkę to będzie miał łatwiej znaleźć. Póki co walczę, ale niestety nie mam na razie zbytnio czasu sprawdzić tą klapkę, powoli rozglądam się za nowym egr-em... Jak tylko coś uda się zrobić to od razu piszę :-)
                                Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                                Komentarz

                                • canecorso
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 146

                                  #17
                                  Żeby nie zakładać nowego wątku piszę tu. Dziś podczas wyprzedzania auto straciło moc, po prostu przestało ciagnąć, żadnego dymu żadnej kontrolki. Zgasiłem auto poczym po odpaleniu wszystko wróciło do normy, auto ma normalny ciąg, najprawdopodobniej zaciął sie jakis sterownik albo turbo - tak myslę, trza by podpiąć auto do kompa i sprawdzic jakie są błędy ale mój komputer wyjechał na tydzień więc lipa. Może macie jakieś sugestie co to jest? Może miał ktoś już podobny problem. Dodam jeszcze że w 90% jeżdżę przepisowo ale na godz przed zdarzeniem przycisnąłem do 180 km/h, auto stało jakieś pół godz i w czasie powrotu to właśnie wyskoczyło, przebieg 142 kkm.
                                  Dzwoniłem do dwóch mechaniorów, jeden powiedział że było jakieś przeciążenie i coś sie właśnie zacieło, komp powinien pokazać co, a drugi powiedział że jak nie wywaliło kontrolki to błędów nie bedzie i pewnie turbo się na jakimś paprochu przycieło, mówił żeby na obrotach pojeździć, trochę to dziwne ale faktycznie trochę chyba zamulam to auto jeżdżąc ciagle przepisowo .
                                  Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                  Komentarz

                                  • Dafik88
                                    Ambiente
                                    • 2012
                                    • 177
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Canecorso Twój problem to nic innego jak klasyczny notlauf opisywany wiele razy na forum ;-) w turbinie było zbyt wysokie ciśnienie i samochód przeszedł w tryb awaryjny. Jak sam zauważyłeś, po wyłączeniu i ponownym włączeniu samochodu wszystko wróciło do normy. Najlepiej gdybyś zrobił logi dynamiczne z grup 010, 011 i statyczne w trybie BS z grupy 011. Podpowiem Ci że miałem to samo, co jakiś czas mój szkodnik łapał notlaufa, czyszczenie turbiny pomogło i do dziś śmiga bez problemu
                                    Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                                    Komentarz

                                    • canecorso
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 146

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Dafik88
                                      Canecorso Twój problem to nic innego jak klasyczny notlauf opisywany wiele razy na forum ;-) w turbinie było zbyt wysokie ciśnienie i samochód przeszedł w tryb awaryjny. Jak sam zauważyłeś, po wyłączeniu i ponownym włączeniu samochodu wszystko wróciło do normy. Najlepiej gdybyś zrobił logi dynamiczne z grup 010, 011 i statyczne w trybie BS z grupy 011. Podpowiem Ci że miałem to samo, co jakiś czas mój szkodnik łapał notlaufa, czyszczenie turbiny pomogło i do dziś śmiga bez problemu
                                      Właśnie wróciłem od mechanika któremu niestety nawalił kabelek więc nic nie odczytaliśmy ale powiedział tak samo jak Ty, kazał jeździć, przeganiać auto na wysokich obrotach tak około 3 tyś i się nie przejmować a jak się bedzię problem powtarzał to przeczyścić turbo. Tylko tak sie zastanawiam bo za 2 tyg. miałem wirusować auto, czy zrobic to teraz czy poczekac co sie bedzie działo dalej.
                                      Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 11195
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        canecorso, jak masz lagi na turbo to nie ma sensu robić programu w tej chwili
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • canecorso
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 146

                                          #21
                                          Zamieszczone przez krzynol
                                          canecorso, jak masz lagi na turbo to nie ma sensu robić programu w tej chwili
                                          Ok, zrozumiałem żeby nie robić, pewnie by się trza nastawić na czyszczenie turbo, orjentacyjnie ile taki zabieg może kosztowac żebym nie został nabity w butelkę?
                                          Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                          Komentarz

                                          • Dafik88
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 177
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Ja to robiłem przez dobrego znajomego mechanika i płaciłem 2 stówki plus czteropak z tym że w moim motorku dostęp do turbinki jest niezbyt wygodny bo jest od dołu.
                                            Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                                            Komentarz

                                            • canecorso
                                              Ambiente
                                              • 2014
                                              • 146

                                              #23
                                              U mnie chyba też od dołu, dzięki za odp, czyli trza się nastawić na te 200-300 zł, chyba lepiej przeczyszczę teraz po jednorazowym zdarzeniu niż po kilku i uwalę turbo.
                                              Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

                                              Komentarz

                                              • Dafik88
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 177
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Tak więc znalazłem dziś czas na ponowne rozebranie EGR-a żeby zobaczyć co z tą klapką. I tak, przy zasysaniu powietrza kompletnie nic się nie rusza. Dopiero gdy przy pomocy kombinerek wcisnę zaznaczony na poniższym zdjęciu element



                                                wtedy klapka się poddaje i opuszcza na ok 0.5 cm, co jest widoczne na poniższym zdjęciu



                                                Tak więc nie wiem czy ona powinna tak ciężko chodzić. W każdym razie ruszałem tym kilkadziesiąt razy żeby to jakoś rozruszać, poskładałem i efekt dalej ten sam. EGR nie pracuje.
                                                Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                                                Komentarz

                                                • hyp
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 146
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Tak ciężko powinna chodzić, czysciłem u mnie i tez tak ciężko chodzi.

                                                  Tez miałem problem z EGR, ale naszczęscie trafiłem na ogarnietego mechanika i zdiagnozował że całe zamieszanie powoduje zaniżone wartości z przepływki, po wymianie przeplywki problem znik i EGR pracuje poprawnie.
                                                  ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...